close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קו דיווח לחיילים שנתקלו במגבלות יועצים משפטיים

מערכת שורשז אב, תשעד03/08/2014

בעקבות תלונות שקיבלה התנועה למשילות ודמוקרטיה מאז כניסת צה"ל לעזה, מזמינה התנועה לדווח על מקרים בהם לוחמים נאלצו להסתכן בשל הוראות משפטיות

תגיות:
מתוך המודעה שהופצה לחיילים
צילום: התנועה למשילות ודמוקרטיה

בשבועיים האחרונים הגיעו לשולחנה של התנועה למשילות ודמוקרטיה מספר דיווחים על מקרים בהם לוחמי צה"ל היו נתונים תחת סיכון או פעלו בדרך פחות יעילה בשל הנחיות של יועצים משפטיים. גם בתקשורת בישראל דווח על התקפות שנמנעו בשל שיקולים משפטיים ופעולות חיפוי מן האוויר על לוחמי היבשה בוטלו משום איסורים שמקורם ככל הנראה בסמכות משפטית.

 

בתנועה למשילות ודמוקרטיה רואים בחומרה רבה מציאות בה חיים של חיילי צה"ל או אזרחים היו נתונים בסיכון בשל שיקולים זרים ולכן הוחלט לפתוח קו דיווחים טלפוני אליו מוזמן לפנות מי שנתקל במקרים כאלה. במודעה שהופצה היום ברשת האינטרנט נכתב: "אם יש לך מידע על מניעת פעילות מבצעית משיקולים זרים ובכך חייך וחיי חבריך היו בסכנה, פנה עוד היום".

 

יו"ר התנועה יהודה עמרני אומר כי "מדינת ישראל שולחת את בניה אל שדה הקרב והיא מחוייבת להפעיל אותם בצורה המקצועית ביותר, לצערנו ישנם דיווחים המעידים כי יתכן ומספר פעולות נאסרו לשימוש ע"י הכוחות ובכך חיי החיילים היו בסכנה. אנו בוחנים דיווח לסירוב של חיל האוויר לחפות באש על חיילי היבשה רק משום הנחיות הנובעות ממוסר מלחמה פסול שמקורו בהוראות משפטיות שאין להם תוקף בשדה הקרב".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה יאספו את העדויות והדיווחים מהלוחמים ויעשו מאמץ לבחון את הארועים ולקבל תשובות.

 המספר החם של הקו- 02-5609421

הוסף תגובה
מתוך המודעה שהופצה לחיילים
צילום: התנועה למשילות ודמוקרטיה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה